Informatiebrief over Wachttijd september 2023

Beste [naam], 

Je bent naar ons verwezen voor hulp. Allereerst willen we jou bedanken voor je vertrouwen in onze instelling. We begrijpen dat wachten op hulp soms moeilijk kan zijn. In deze brief willen we je graag op de hoogte stellen van enkele ontwikkelingen en mogelijkheden die momenteel van invloed zijn op de wachttijden. 

Wanneer je aan de beurt bent hangt af van verschillende dingen. Zoals wat er aan de hand is en welke behandeling je nodig hebt. Maar ook bij wie je verzekerd bent speelt een rol. Momenteel duurt het helaas langer dan normaal. Dit komt doordat de vraag naar zorg groter is dan wij en Salland Zorgverzekeringen van tevoren hebben ingeschat.  

In samenwerking met Salland Zorgverzekeringen zijn we actief bezig om deze wachttijden te verkorten en oplossingen te vinden. We begrijpen dat het belangrijk is dat je snel geholpen wordt en we doen ons best om dat voor elkaar te krijgen. 

In deze situatie willen we je twee mogelijke opties aanbieden: 

  1. Op de website van je zorgverzekeraar (https://www.salland.nl/zorgadvies/zorgbemiddeling) kun je kijken of er andere ggz-aanbieders zijn waar je naar toe kunt. Als je hierbij hulp nodig hebt, neem dan telefonisch contact (0570 - 68 74 70) op met Salland Zorgverzekeringen en vraag om wachtlijstbemiddeling. 
    Je zorgverzekeraar kijkt samen met jou welke opties er zijn voor jou om binnen een redelijke termijn passende zorg te krijgen. Als je bij een andere organisatie in behandeling gaat, horen we dat graag van je. Tot die tijd blijf je bij ons op de wachtlijst. 

  1. Je hebt ook de mogelijkheid om bij ons op de wachtlijst te blijven staan, waarbij we op dit moment nog niet kunnen aangeven hoe lang het duurt voordat je een eerste gesprek kunt krijgen. Gedurende deze wachttijd kun je wel aan de slag met je hulpvraag door gebruik te maken van online zelfhulptrainingen die je kunt vinden op: https://www.dimence.nl/online-zelfhulp 

Als je situatie verslechtert, raden we je aan contact op te nemen met je huisarts. De huisarts is op de hoogte gesteld van deze situatie. 

We begrijpen dat dit een moeilijke tijd voor je kan zijn en willen je bedanken voor je begrip en geduld. We blijven met jou en je zorgverzekeraar in gesprek om de beste oplossing te vinden en je de juiste zorg te bieden. 

Met vriendelijke groet,  

 

De directie van Dimence