Wees lief voor jezelf 

Iemand uit je omgeving voelt zich even wat minder goed. Je biedt een luisterend oor aan en zegt: ‘Wees lief voor jezelf.’ Je vindt het heel logisch dat iemand wat rust pakt in een wat mindere periode. Toch zijn we voor onszelf vaak strenger in soortgelijke situaties. Waarom is het zo moeilijk om lief te zijn voor jezelf? 

We zijn geneigd om in mindere periodes onze eigen gevoelens te onderdrukken. Je moet immers altijd sterkt zijn toch? Niets is minder waar. Je bent juist de krachtigste versie van jezelf wanneer je lief bent voor jezelf. Je hoeft niet altijd streng voor jezelf te zijn. Je mag je eigen grenzen bewaken. Gun jezelf soms de tijd om weer even op te laden.

Fotowedstrijd

Bewustwording is een eerste stap om meer aandacht te creëren voor zelfliefde. Daarom organiseren wij deze zomer een fotowedstrijd: maak een drieluik met het thema ‘Wees lief voor jezelf’. De ingezonden drieluiken delen wij op onze social media kanalen. Het mooiste drieluik wint een Kunst- en Cultuurbon ter waarde van €50,-.

Doe je mee?

Maak een drieluik rondom het thema 'Wees lief voor jezelf'. Wat is een drieluik? Met een drieluik bedoelen wij drie losse foto's die samen het verhaal vertellen. De foto's moeten bij elkaar passen en elkaar versterken, maar de foto's moeten afzonderlijk ook krachtig genoeg zijn. 

Hoe maak je een drieluik bij het thema 'Wees lief voor jezelf'? Daar mag jij je eigen creativiteit op loslaten. Je kunt bijvoorbeeld drie foto's insturen waarin zichtbaar wordt hoe jij lief bent voor jezelf in een wat mindere periode. Lees wel eerst de voorwaarden over de zomercampagne op deze pagina. In de voorwaarden lees je onder andere aan welke eisen de foto's moeten voldoen. 

Iedereen is vrij om mee te doen aan deze wedstrijd. Het maakt niet uit of je zelf psychische klachten hebt, een naaste bent, werkzaam bent binnen de ggz of niet bekend bent binnen de ggz. 

Voorbeeld drieluik Dimence

Voorwaarden op een rij:

  • Het thema van de wedstrijd is 'Wees lief voor jezelf'. 
  • Je kunt je drieluik tot en met 17 september 2023 insturen naar communicatie@dimence.nl.
  • We accepteren alleen zelfgemaakte foto's. 
  • Je drieluik bestaat uit drie verschillende foto's. Met het drieluik vertel je jouw verhaal. Elke foto geeft een eigen deel van het verhaal weer. In de foto's kan bijvoorbeeld terugkomen op welk moment je liever voor jezelf wilt zijn, wat je doet om liever voor jezelf te zijn of hoe anderen je kunnen helpen. Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal.  
  • Vermeld duidelijk jouw naam in de e-mail. 
  • Wanneer er personen zichtbaar of onzichtbaar op de gemaakte foto's staan, geven zij daarvoor toestemming en gaan zij daarmee automatisch akkoord met de voorwaarden van deze campagne. 
  • Bij deelname ga je ermee akkoord dat Dimence jouw drieluik kan gebruiken voor publicatie op social media en de website. 
  • Een jury maakt een top 3 aan. De uiteindelijke winnaar wordt gekozen door middel van een poll op social media. 
  • De winnaar wint een Kunst- en Cultuurbon ter waarde van €50,-.